اخلاق، فصل نخست اصلاح
نویسنده:
اصغر زارع کهنمویی
مترجم:
سال نشر:
1398
صفحه:
386
نوبت چاپ:
1

مجموعه اخلاق، فصل نخست اصلاح از جمله آثاری است که در جست‌وجوی پاسخ به پرسش‌های اساسی یکی از وجوه انسانی توسعه یعنی اخلاق است.

اصغر زارع کهنمویی، پژوهشگر اخلاق در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، در این کتاب، پرسش‌های مهمی را در نسبت اخلاق و جامعه ما در برابر متخصصان رشته‌های حقوق، فلسفه، جامعه‌شناسی، هنر، دین‌پژوهشی و غیره قرار می‌دهد و از آنها می‌خواهد درباره موانع بنیادی تحقق جامعه اخلاقی سخن بگویند.

این گفت‌وگوهای عمیق و طولانی بر بستر مطالعات پژوهشی شکل گرفته است. تلاش محقق بر این است که عطف به تخصص هریک از صاحب‌نظران، سهم هریک از نهادها و رشته‌های علوم انسانی را در شکل‌گیری وضعیت اخلاقی جامعه آشکار کند و راه‌حل‌های پیشنهادی آن‌ها را برای حل بحران اخلاقی (اگر به بحران معتقد باشیم) یا برای ارتقاء وضعیت اخلاقی (اگر به بحران یا مشکل معتقد نباشیم) جست‌وجو کند.

این کتاب بیش از هر هویت دیگری، تلاشی جدی برای فهم وضعیت جامعه ایرانی از منظر اخلاق به عنوان یکی از مبانی توسعه است. جامعه توسعه‌یافته جامعه‌ای اخلاقی است. میان اخلاق و توسعه پیوندی بی‌درنگ برقرار است. این اثر که عصاره اندیشه‌های بیست اندیشمند برجسته ایرانی درباره اخلاق است، می‌تواند دستمایه پژوهش‌های عمیق‌تر سایر پژوهشگران قرار گیرد.

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved