خلاقیت درمانی بالینی
نویسنده:
علیرضا پیرخائفی
مترجم:
سال نشر:
1398
صفحه:
128
نوبت چاپ:
1

یکی از نیازهای اساسی در رشد و تحول انسان خلاقیت است. خلاقیت آغازگر نگاه متفاوت آدمی به دنیای درون روانی و بیرون روانی اوست. آدمی دوست دارد از توان پیشرفت و تغییر پذیری سالم، مثبت و مناسب برخوردار باشد. علیرغم این تمایل مفید و سازنده گاهی شرایط زندگی، ناکامی ها و محرومیت ها با او کاری می کند که روح تازگی و تغییر پذیری مثبت خود را از دست می دهد. متاسفانه در چنین شرایطی باورها، هیجان ها و خلقیات منفی ( ترس ها، اضطراب ها و افسردگی ها ) وجود او را در بر می‌گیرد و تفکر مثبت و خلاق بسیار ضعیف و گاهی از بین می رود.  خلاقیت در طبیعت وجودی ما نهاده شده تا بتوانیم از رویداد چنین آسیب های سنگینی پیشگیری کرده و از رکود ذهنی و شخصیتی خود در برابر آسیب‌ها بکاهیم. خلاقیت در این معنا راهی برای غلبه بر مشکلات ریز و درشت زندگی با روش های موثر و کارآمد تر است. خلاقیت درمانی بالینی علم تغییر پذیری درونی انسان تعبیر می شود و به او یاری می رساند تا عنصر  اصلی تغییر پذیری را در خود زنده نگه دارد.

ما با خلاقیت درمانی نه تنها درون خود را برای تغییرات مثبت حفظ می کنیم بلکه راهی برای ارتباط با دنیای بیرونی را بوجود می آوریم. کتاب خلاقیت درمانی بالینی نقطه آغازی برای نگاه علمی تحلیلی به این قلمرو نوین در حوزه سلامت ذهن و شخصیت انسان است.

این کتاب دارای دو فصل می باشد. فصل اول به موضوع خلاقیت و سلامت روان می‌پردازدو از نگاهی تحلیلی  به ابعاد این دو موضوع توجه می‌کند در فصل دوم خلاقیت انسانی از حیث مفهومی، نوع و سطوح آن مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. فصل سوم نیز به منظور آشنایی خوانندگان و علاقه مندان به حیطه های خلاق سازی ذهن و شخصیت تدوین شده است.

 

 

فصل یک : خلاقیت و سلامت روان

فصل دو : خلاقیت انسانی ; انواع و سطوج آن

فصل سه : حیطه خلاق سازی ذهن و شخصیت

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved