اندومتریوز (مجموعه مقالات)
نویسنده:
پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن سینا
مترجم:
سال نشر:
1391
صفحه:
200
نوبت چاپ:
1

در هم نشست انجمن جهانی اندومتریوز و سازمان جهانی ذیربط در این کنگره ی جهانی، در اولویت های پژوهشی با این مضموم در جهان در پنج شاخه ی «طبقه بندی و پیش آگهی، درمان، اپیدمولوژی، آسیب شناسی و علت شناسی اندومتریوز» تبیین شد.

با توجه به ماهیت بیماری اندومتریوز، پژوهش در این زمینه باید بین رشته ای و با همکاری متخصصان مختلف از گرایش های زنان، بیولوژی، پاتولوژی، ژنتیک، ایمونولوژی، انکولوژی، اپیدمیولوژِ، سم شناسی، عفونی و آمار باشد. به دنبال برگزاری موفق نخستین کنگره ی کشوری اندومتریوز در آبان 1387 و با توجه به نیاز مبرم جامعه به فعالیت های علمی- پژوهشی در زمینه اندومتریوز و برنامه ریزی برای دستیابی به روش های تشخیص و درمانی جدید این بیماری، پژوهشگاه ابن سینا دومین کنگره ی اندومتریوز را در بهمن 1391 برگزار کرده است.

در این کنگره جدیدترین یافته ها و نظریه های علمی در مباحث آسیب شناسی و علت شناسی، درمان های پزشکی و جراحی، روش های تشخیص، ارتباط عوامل محیطی با اندومتریوز و جنبه های ارتقای کیفیت زندگی مبتلایان به اندومتریوز بحث و بررسی شده است.

این کتاب به عنوان دومین مجموعه ی نشر یافته پژوهشگاه در زمنه اندومتریوز، برآن است تا جدیدترین یافته ها و نظریه های عملی درباره ی روش های درمان و تشخیص اندومتریوز، سبب شناسی و آسیب شناسی آن و نیز علت های شکت درمان های ناباروری و جنبه های ارتقای کیفیت زندگی در مبتلایان به این بیماری را بررسی و ارزیابی کند.

کتاب اندومتریوز مجموعه مقالات، در 165 صفحه و تیراژ 1000 نسخه، با قیمت 85000 تومان توسط انتشارات جهاد دانشگاهی پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است.

مقدمه ناشر/ 5

مقالات فارسی

بررسی ژن های دخیل در بروز اندومتریوز/ 25

مروری بر اپیدمیولوژی اندومتریوز/ 37

اندومتریوز و کاهش باروری/ 41

باروری بعد از درمان جراحی اندومتریوز/ 51

تأثیر اندومتریوز بر کیفیت جنین و تخمک/ 63

تأثیر دایوکسین بر عملکرد سیستم ایمنی در بیماران مبتلا به اندومتریوز/ 79

اندومتریوز و دی اکسین: منابع بالقوه انتشار در محیط زیست/ 89

اندومتریوز، رویکرد احتیاطی در محیط زیست و تأثیر مواد غذایی بر ایجاد و پیشگیری از آن/ 99

تغذیه در اندومتریوز: یافته های نوین و اهداف پیش رو/ 121

اندومتریوز کیفیت زندگی/ 127

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved