اندومتريوز
نویسنده:
جمعي از دوستان
مترجم:
سال نشر:
1387
صفحه:
179
نوبت چاپ:
1

اندومتريوز از جمله اختلالات شايع در بين بيماريهاي زنان و مامايي است كه حدود 10-5 درصد زنان جهان در سنين باروري به آن مبتلا هستند. در سالهاي اخير، گام هاي قابل توجه اي در سطوح مختلف منطقه اي، ملي و بين المللي صورت گرفته تا پژوهش و مهارت هاي باليني را به پيش راند و كيفيت كلي زندگي زنان مبتلا به اندومتريوز را ارتقاء دهد.

اندومتريوز بيماري اي بسيار پيچيده است كه بسياري از سيستم هاي فيزيولوژيك بدن با آن درگير مي شوند به عنوان مثال، بررسي ها نشان مي دهد كه مواردي چون فاكتورهاي التهاب آور و سيتوكين ها در سيستم ايمني ژن هاي مربوط به سيستم دفاعي ايمني، پلي و تفاوت هاي ژنتيكي افراد مبتلا به اندومتريوز، سيستم غدد و فاكتورهاي رشد اپيدرمال بويژه VEGF  و GnRHو نقش استروژن و پروژسترون، تغذيه، فاكتورهاي ريسكي در محيط زيست و كيموكان ها در ايجاد اندومتريوز نقش دارند هم اكنون، تحقيقات در زمينه هاي ژنتيك ايمونولوژي، زيست محيطي، جراحي، بهداشت باروري اندومتريوز در بسياري از آزمايشگاه ها و مراكز تحقيقاتي در سطح جهان در حال انجام است.

اين مجموعه بر آن است تا ضمن فراهم كردن بحث در اين باره، جديدترين يافته ها و نظريات علمي در مباحث بيماري زايي، روش هاي بيمارشناسي،درمان هاي پزشكي، علل شكست درمان هاي ناباروري و جنبه هاي ارتقاء كيفيت زندگي مبتلايان به اندومتريوز را مورد بحث و بررسي قرار دهد.

كتاب «اندومتريوز» در 179 صفحه و به قيمت 40 هزار ريال با توجه به نياز مبرم جامعه در ايجاد زمينه هاي علمي – تحقيقاتي براي آشنايي اوليه با اين بيماري و برنامه ريزي جهت دستيابي به روش هاي درماني جديد اندومتريوز تهيه شده است.

 

ايمونولوژي اندومتريوز. 7

اندومتريوز: ژنتيك و فاكتورهاي محيطي.31

اندومتريوز: ارتباط آن با سرطان و سلول هاي بنيادي. 36

روش هاي هيستوپاتولوژي تشخيص اندومتريوز و ساير روش هاي آزمايشگاهي64

مروري بر نقش اختلالات اندومتريوز و پريتونئن از جمله فاكتورهاي هورمونال و آنژيوژنز اندومترپوز. 75

 مقالات تشخيص و درمان هاي پزشكي

درمان هاي دارويي جديد در اندومتريوز.93

استفاده از بيوماركرها در تشخيص اندومتريوز. 101

 مقالات درمان هاي جراحي

كيست اندومتريوز در بيماران مبتلا به اندومترها. 150

اندومتريوز و دستگاه اداري. 159

 مقالات كيفيت زندگي مبتلايان

كيفيت زندگي وابسته به سلامت در زنان مبتلا به اندومتريوز. 168

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved