اصول فرآيندهاي جداسازي غشائي
نویسنده:
عليرضا مرتهب
مترجم:
سال نشر:
1387
صفحه:
276
نوبت چاپ:
1

 

فرايندهاي جداسازي از جنبه هاي گوناگون اقتصادي و زيست محيطي به طور روزافزون اهميت خود را در زندگي ما آشكار مي سازند. صرفه جويي ناشي از بازيابي مجدد مواد اوليه در فرآيندهاي توليد، ارزش افزوده حاصل از خالص سازي و افزايش خصوصي مواد شيميايي از يك طرف جنبه هاي اقتصادي فرآيندهاي جداسازي را تقويت مي كند. از سوي ديگر، قوانين سخت گيرانه حفظ محيط زيست و درك رو به رشد از اهميت حفظ و صرفه جويي در مصرف منابع تجديد ناپذير جنبه هاي ديگري مي باشند كه باعث تقويت جايگاه فرآيندهاي جداسازي در صنايع گوناگون شده است.

در اين ميان فرآيندهاي جداسازي غشائي، روش هايي نسبتاً جديد به شمار مي آيند. با اين حال، ساخت غشاهاي جديد امكان انجام جداسازي هايي را فراهم آورده است كه پيش از اين به لحاظ فني دشوار و يا حتي ناممكن بوده است. اين موضوع همراه با رقابت پذير گرديدن فرآيندهاي غشايي با روش متداول جداسازي از نقطه نظر اقتصادي، امكان رشد بالقوه اين فرآيندها را دو چندان كرده است.

كتاب حاضر مشتمل بر چهار فصل است كه در فصل اول، روش هاي كلي جداسازي معرفي و با يكديگر مقايسه شده اند. فصل دوم به تشريح فرآيندهاي جداسازي غشايي به همراه مباني تئوري و محاسباتي اختصاص يافته است. در فصل سوم، عمليات مهم در ساخت و عمل آوري غشاها توضيح داده شده اند. در نهايت در فصل چهارم يكي از كاربردهاي غشاها در جداسازي گازها مورد تشريح واقع شده است.

كتاب «اصول فرآيندهاي جداسازي غشايي» در 276 صفحه و به قيمت 4500 تومان در اختيار دانش پژوهان قرار دارد.

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی شيمي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved