آسيب شناسي نظارت بر ساخت و ساز در شهر تهران
نویسنده:
دكترعارف آقاصفري - مهندس‌حسن طليعي
مترجم:
سال نشر:
1390
صفحه:
0
نوبت چاپ:
1

اين كتاب‌که تأليف "دكترعارف آقاصفري"/ دکتري برنامه‌ریزی شهری و "مهندس‌حسن طليعي"/ كارشناس ارشد شهرسازي است؛ توسط «پژوهشگاه علوم  انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي- پژوهشكده علوم توسعه» روانه‌ي بازار نشر شد.

مطالب این کتاب در یک «مقدمه» و شش فصل؛ تعاریف و مفاهیم، عاملان نظارت، ابزارهای نظارت، فنون نظارت، تحلیل آسیب شناسانه‌ی نظارت و جمع بندی آسیب شناسی نظارت ارایه شده است.

هدف از نگارش این کتاب ارایه شناختی از آسيب‌های نظارت بر ساخت و ساز ساختمان در شهر تهران و ارایه راه­حل‌های پيشنهادي جهت غلبه بر آن است.

مخاطبان این کتاب را طیف وسیعی از فعالان عرصه‌ی شهرسازی تشکیل می دهند.

مدیران و کارشناسان نهادهای هدایت‌کننده و پشتیبانی‌کننده‌ی نظام نظارت بر ساخت و ساز ساختمان کشور ( اعم از وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها)، عاملان نظارت‌کننده نظام نظارت بر ساخت و ساز ساختمان کشور (اعم از شهرداریها و مهندسان ناظر)، پژوهشگران شهری و دانشجویان رشته های اصلی مهندسی ساختمان ( اعم از مهندسي معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسي شهرسازی، مهندسي نقشه‌برداری و مهندسی ترافیک) و رشته‌های مرتبط مهندسی ساختمان از مهم‌ترین مخاطبان به شمار         می آیند.

اعضای شوراهای اسلامی در تمامی سطوح مدنی و مالکان شهری درگیر در هر یک از مراحل فرایند ساخت و ساز ساختمان را می توان از دیگر مخاطبان این کتاب دانست.

پيشنهاد به مخاطبان، جهت بهره‌برداري‌ بیشتر از مطالعه این کتاب؛ به مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها و اعضای شوراهای اسلامی در تمامی سطوح مدنی مطالعه‌ی فصل‌های اول، پنجم و ششم با اولویت پیشنهاد می شود. به مهندسان ناظر مطالعه‌ی فصل‌های اول و چهارم با اولویت پیشنهاد   می‌شود. به پژوهشگران شهری، دانشجویان رشته های اصلی و رشته های مرتبط مهندسی ساختمان و مالکان شهری درگیر در هر یک از مراحل فرایند ساخت و ساز ساختمان، مطالعه‌ی چهار فصل نخست با اولویت پیشنهاد می‌شود.

به علاوه این کتاب می تواند به عنوان یک مرجع معتبر و جامع در پودمان های آموزش شهروندی و حتی به عنوان راهنما برای مراجعان به واحدهای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری‌ها به کار گرفته و بهره‌برداری شود.

(۱) دكترآقاصفری، عارف و مهندس‌طلیعی حسن. آسیب شناسی نظارت بر ساخت و ساز در شهر تهران. تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی – پژوهشكده علوم توسعه. چاپ اول. ۱۳۹۰. 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی عمران

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved