حقوق جزا در آیینه تفاسیر -
نویسنده:
دکتر رضا قاسمی نژاد
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
148
نوبت چاپ:
1

کتاب «حقوق جزا در آیینه تفاسیر» به قلم دکتر رضا قاسمی نژاد استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در 148 صفحه در قطع رقعی گردآوری و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

 در معرفی کتاب آمده است: ایجاد نظم، امنیت وآسایش، یکی از نیازها ی اساسی، بنیادین وآرزوهای دیرینه جامعه بشری است كه  از دیر باز،  متفکرین جوامع را، برآن داشته تا جهت برآوردن این مهم، دست به تلاش‌های گوناگونی زده و با وضع قوانین در کنترل کردن عموم افراد والزام آنها به رعایت چنین قوانینی سعی برآن داشتند تا با برخورد با قانون شکنان  ومجازات آنها امنیت وآرامش را در جامعه حکم فرما کنند. اما غافل از این که چنین قوانین ساخته تفکر بشری به خاطر نقصان آنها نمی تواند قوانین جامع و بی نقصی را در جهت نیل انسان ها جهت برآوردن این آرزوی طولانی بشر داشته باشد و اجتماع انسانی هم چنان در به دست آوردن آن روزبه روز احساس بیشتری پیدا کرد. با نزول قرآن، قوانین مورد نیاز برای جامعه بشری از طرف خداوند وضع گردید که نه تنها به اجرای برقراری سالم روابط بین انسان ها توجه داشته بلکه به ارتباط بین خدا و بندگان نیز تأکید می کند.

یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

پیشگفتار

 فصل اول: کلیات

 فصل دوم: حقوق جزای عمومی در قرآن

 فصل سوم: حقوق جزای اختصاصی در قرآن

 

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved