متاورس در آموزش (تحول بنیادین در ساختار یادگیری) -
نویسنده:
دکتر زهرا طالب
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
182
نوبت چاپ:
1

کتاب «متاورس در آموزش (تحول بنیادین در ساختار یادگیری)» به قلم دکتر زهرا طالب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در 182 صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.در معرفی کتاب آمده است: یکی از جدیدترین مفاهیم و دست آوردهای بشر در عصر حاضر را میتوان روی کار آمدن متاورس بیان کرد. متاورس دنیای جدیدی است که ايده های تازه ای را برای تسهیل یادگیری در محیط های آموزشی به ارمغان می آورد و محیط آنلاین و سه بعدی ایجاد میکند که به فراگیران این امکان را میدهد با استفاده از آواتارهای مجازی خود در یک کلاس مجاز ی شرکت کرده و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

  هدف این کتاب معرفی  متاورس است تا مبنایی برای بکارگیری این اصطلاح و منافع استفاده از آنها، به خصوص در محیط آموزشی را فراهم کند.  این کتاب با تحلیل این تکنولوژی چالشها و چشم اندازهای بکارگیری آن را مطرح میکند تا فراگیران بتوانند خود را  را با این شرایط جدید تطبیق دهند و با پشتیبانی از این ایده ها، بهترین روش ممکن برای مواجهه محیط آموزشی  با  متاورس در آینده نزدیک را داشته باشند.

 هم چنین این کتاب با معرفی محیط های آموزشی و شرایط عملی استفاده از متاورس در آموزش  می تواند دریچه ای جدید در رابطه با دنیای متاورس در آموزش و امکانات و ابزارهایی که دانشجویان و فراگیران با آن روبرو میشود ایجاد کند.  بروز و جدید بودن موضوع متاورس زمینه های بسیاری برای انجام تحقیقات و امور پژوهشی،  ایجاد استارت آپ های آموزشی ، ایجاد مشاغل جدید و  زمینه ای را برای علاقمندان در این حیطه فراهم نماید. بنابراین مطالعه کتاب حاضر  می تواند راهگشایی برای اساتید ، دانشجویان ، متخصصان و برنامه ریزان حیطه آموزش و کلیه علاقمندان در حیطه فناوری و تکنولوژیهای نوین آموزشی باشد.

یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

مقدمه

 فصل اول: مفهوم شناسی متاورس

 فصل دوم: سیر تاریخی متاورس

 فصل سوم: روند گسترش متاورس در آموزش

 فصل چهارم: برنامه درسی در متاورس آموزشی

 فصل پنجم: چگونگی دسترسی به متاورس

 فصل ششم: فناوری، متاورس و برنامه درسی

 

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved