فیزیولوژی ورزشی پایه (دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی) -
نویسنده:
موران اس. ساقیو - مایکل اس. ساگیو
مترجم:
دکتر سمیرا عمادی- دکتر زهرا همتی فارسانی- دکتر زهرا رئیسی فیل آبادی- دکتر معصومه حسین زاده- دکتر عزیزه احمدی
سال نشر:
1402
صفحه:
676
نوبت چاپ:
1

کتاب « فیزیولوژی ورزشی پایه (دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی)» تألیف موران اس. ساقیو، مایکل اس. ساگیو و به قلم سمیرا عمادی دکتری فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تربیت مدرس تهران، زهرا همتی فارسانی عضو هیئت علمی دانشگاه اردکان، زهرا رئیسی فیل آبادی دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهرکرد و معصومه حسین زاده عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و عزیزه احمدی دکتری فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تبریز در 676 صفحه در قطع رحلی ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی کتاب آمده است: کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه از جمله کتاب های جامع در حیطه مبانی و اصول علمی درس فیزیولوژی ورزش است که محتوای علمی و کلیدی را پوشش می دهد. این کتاب دیدگاه های بالینی و آزمایشگاهی عملکرد انسان را ارزیابی می کند. تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش های مختلف و جدید در این کتاب، درک عالی از نقش روش های مختلف ورزش را برای مربیان و سایر متخصصان علوم ورزشی فراهم می کند. همچنین این کتاب بر محتوای علمی معتبری تأکید می کند که به فیزیولوژیست های ورزش کمک می کند نسخه ورزشی مناسبی را طراحی و تجویز کنند و مفاهیم فیزیولوژیکی لازم را برای فراگیری و آماده سازی جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری فراهم می کند. علاوه بر این، این کتاب دانشجویان را قادر می سازد تا با بررسی متابولیسم ورزشی و بررسی مکانیسم های مختلف تاثیرگذار بر سیستم قلب و عروق، کلیه، ایمنی، عضلانی اسکلتی، ریوی و مغز در ورزش، عملکردها و سازگاری های قلبی عروقی در ورزش، تمرینات ورزشی در سالمندان و عملکرد ورزشی در شرایط محیطی مختلف؛ آب و هوا، ارتفاعات مختلف و تأثیر ژنتیک و اپی ژنتیک بر عملکرد ورزشی را درک کنند. همچنین محاسبات فیزیولوژیکی ویژه جهت سنجش ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی به صورت میدانی و آزمایشگاهی ارائه شده است.

یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند.

پیشگفتار

فصل اول: حالت های تمرین

 فصل دوم: آنابولیسم در مقابل کاتابولیسم

 فصل سوم: ظرفیت انتشار اکسیژن در ریه

 فصل چهارم: تبادل گاز ریوی

 فصل پنجم: فشار خون وریدی

 فصل ششم: منحصر به فرد بودن دستگاه قلبی عروقی

 فصل هفتم: ملاحظات سالمندی

 فصل هشتم: آناتومی عضلات اسکلتی

 فصل نهم: آب بدن

 فصل دهم: نقص ایمنی و خود ایمنی

 فصل یازدهم: اثرات تمرین در ارتفاع یا شرایط هیپوکسی

 فصل دوازدهم: ژن ها

 فصل سیزدهم: تأثیر توده عضلانی بر اکسیژن مصرفی

 

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved