صمیمیت و درمان دلزدگی -
نویسنده:
رقیه اسدی، رضا کاظمی، توکل موسی‌زاده
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
144
نوبت چاپ:
1

این کتاب توسط رقیه اسدی دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اردبیل، رضا کاظمی و توکل موسی زاده اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تالیف گردیده است.

هدف کتاب حاضر بهبود صمیمیت و رضایت جنسی و دلزدگی زناشویی بر اساس رویکرد هیجان مداری و شناختی- رفتاری می‌باشد که به معرفی و درمان دو رویکرد معروف و معتبر که کارایی درمان آن در زوجین به فراوان توسط روانشناسان تائید شده است، اشاره می شود.

مولفان بر این امید هستند که مطالعه دقیق این کتاب را برای دو دسته مخاطب توصیه ای، مفید واقع شود: اولاً دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که می خواهند در زمینه زوج درمانی کار کنند و برای مراجع خود در این زمینه کمک شایانی نمایند و دوماً برای مراجعان یا درمانجویانی که پس از مراجعه به مشاور خانواده یا زوج درمان می خواهد راهکارهای عملی و روش های درمان را بدانند و بر اساس پکیچ ارائه شده در فصل ششم کتاب که مطالب آموزشی فراوان و مفیدی ارائه شده، به درمان خود بپردازد.

همچنین با اشاره به تکنیک های کاربردی اشاره شده در بخش های سوم و چهارم که دو رویکرد زوج درمانی را به تفصیل شرح می دهد، امید است با مطالعه این مجموعه در ایجاد صمیمیت و بهبود دلزدگی زناشویی خود موفق باشند.

پیشگفتار/  7

فصل اول: صمیمیت جنسی/11

فصل دوم: دلزدگی زناشویی/29

فصل سوم: زوج درمانی هیجان محور /43

فصل چهارم: زوج درمانی شناختی رفتاری/59

فصل پنجم: پروتکل زوج درمانی هیجان محور/83

فصل ششم: پروتکل زوج درمانی شناختی رفتاری/101

منابع/123

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved