گوهر اشتغال
نویسنده:
علي جوادي
مترجم:
سال نشر:
1387
صفحه:
120
نوبت چاپ:
2

كار و اشتغال به مفهوم خاص آن، يعني فقط به تلاش و فعاليت در حوزه توليد صنعتي و در كارخانه ها اطلاق نمي شود، بلكه در بسياري از موارد معنايي عام داشته و شامل تمامي تلاش و فعاليت توليدي، خدماتي، كشاورزي، اداري و حتي فكري نظير فعاليت مبلغان، معلمان، مدرسان، پزشكان، مهندسان و نويسندگان بوده و به طور كلي هر گونه فعاليت جسمي و فكري را ضمن تأكيد بر مفهوم خاص آن در بر مي گيرد.

كار و تلاش در اسلام از اهميت و ارزش بالايي برخوردار است و سستي و تنبلي و عدم علاقه به كار يا حرفه عملي بسيار نكوهيده و مبغوض و نشانه اي از محروميت از فيض و رحمت واسعه پروردگار است.

انسان بايد كار و تلاش كند و نيروها و عوامل مادي و نعمت هايي را كه در اختيار او قرار دارد، به وجه صحيح به كار گيرد و بهره برداري مي كند، تا در اثر عملكرد و استفاده صحيح از عوامل گوناگون هستي، نيروهاي الهي بالقوه در وجودش را به فعليت رساند و مقام شامخ «خليفه الهي» را در وجود خويش پرورش دهد و در وجود مادي و خاكي او و جلوه الهي متجلي شود. در كتاب حاضر به تعريف كار، ماهيت و مفهوم كار، علل كار كردن، كار در نظام هستي، كار و تلاش در آيات قرآن، اندرزهاي لقمان حكيم به فرزندش در رابطه با كار و تلاش، در كلام معصومين(ع)، رابطه كار و تلاش با دعا و نيايش و ارزش و اهميت كار و كارگر در كلام امام خميني (ره ) مي پردازد.

همچنين در اين كتاب، مباحث ارزش و اهميت كار و تلاش در كلام مقام معظم رهبري، كار و تلاش از زبان شاعران، كار و تلاش در ضرب المثل ها، نكته ها و تأمل ها، كار، هم تأمين معاش و هم تفريح و كليد طلايي موفقيت بررسي مي شود. مطالعه كتاب حاضر، براي همه اقشار و طبقات جامعه، به ويژه جوانان از اين جهت كه در ابتداي ورود به عرصه هاي مختلف كار و تلاش و اشتغال قرار دارند، توصيه مي شود.

كتاب «گوهر اشتغال» در 90 صفحه و به قيمت 2000 تومان به چاپ رسيده است.

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی دین

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved