حکمروایی همکارانه در توسعة متعادل مناطق مرزی -
نویسنده:
اشکان عصمت یار
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
190
نوبت چاپ:
1

کتاب حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی مضمون نوشتاری است که با هدف راهنمایی و کمک به سیاست­گذاران، دانشجویان کارشناسی و به ویژه کارشناسی ارشد برنامه ­ریزی شهری و منطقه­‌ای تهیه ­شده است که حتی به موجب قابلیت بالای این رویکرد در سطوح خردتر، می­تواند پاسخگوی اهداف طراحان شهری نیز باشد.

در تالیف این اثر، تحصیلات دانشگاهی با مطالعات گسترده به موجب ارائه مقالاتی در سالیان گذشته در این زمینه ادغام شده تا شاید بتواند مسیر تازه­ای را در تحقیقات و تالیفات توسعه شهری و منطقه‌­ای بگشاید و روشن­گر امید در آینده توسعه این مناطق باشد.

اگر چه این کتاب با حرفه دانش برنامه‌­ریزی منطقه­‌ای در آمیخته است، بایستی ذکر کرد که برای کلیه دانش­‌پژوهانی که با موضوع های مرتبط با فرآیند توسعه چه در سطح منطقه و چه در سطح شهر در ارتباط هستند همچون: برنامه­‌ریزان شهری و منطقه­‌ای، جامعه­‌شناسان، جغرافی‌دانان، کارشناسان توسعه روستایی و غیره و همچنین کارشناسان سازمان­‌های برنامه­‌ریزی و سیاست­گذاری  می­‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

حکمروایی همکارانه به عنوان رویکردی نوین که کاستی های نهادگرایی و به موجب آن حکمروایی گذشته را رفع کرده و همچنین به دلیل پتانسیل بالای در راستای حل مشکلات مرتبط، در استان های مرزی و توسعه نیافته که دهه هاست از فرآیند توسعه عقب مانده اند و همچنین ایجاد سازگاری با شرایط موجود مختص به هر منطقه مورد توجه قرار گرفته است. درچارچوب یکپارچه ی حکمروایی همکارانه اجزای مختلف، بازیگران، گروه ها و ذی نفعان در سطح منطقه جهت دست یابی به سطح بالایی از موفقیت در زمینه توسعه متعادل برای همکاری با هم به شکلی یکپارچه، غیرخطی و چرخه ای از طریق اصلاح روابط نهادی قرار می‌گیرند.

پیشگفتار/ 5

مقدمه/13

فصل اول: مفاهیم و کلیات/19

فصل دوم : مدل­‌ها و نظریه­‌های مؤثر در تعادل بخشی به توسعه منطقه‌ای/43

فصل سوم: مناطق مرزی و توسعه/91

فصل چهارم: حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل منطقه‌­ای/103

فصل پنجم: تجارب علمی حکمروایی همکارانه/113

فصل ششم: عناصر حکمروایی همکارانه/131

فصل هفتم: حکمروایی همکارانه به‌ مثابه رهیافتی نوین در توسعه متعادل مناطق مرزی و چالش­ های آن/159

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
هنر و معماری سایر

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved