ذهن آگاهی برای زندگی روزمره 108 تمرین برای توانمندسازی فردی و ایجاد تحول در زندگی
نویسنده:
ملیسا استگینوس
مترجم:
ماندانا عجمی
سال نشر:
1402
صفحه:
186
نوبت چاپ:
1

ذهن‌آگاهی به‌معنای توجه نشان دادن هدفمند است. هنگامی که افکار، احساسات، رفتار و محیطتان را به‌شکلی ژرف می‌نگرید، چیزهای نیرومندی به وقوع می‌پیوندد و دریافت معنای زنده بودن، معنای فکر کردن، احساس کردن و هستی در دنیایی بی‌انتها را آغاز می‌کنید. این دنیای بی‌انتها با احتمال‌ها و امکان‌های بی‌شمار پر شده است. با توجه بسیار، به دنیای اطراف و دنیای درونی‌‌‌تان، هستی خود را عمیقاً تحسین می‌کنید و روش دستیابی به خرد و بینش‌های ژرفی که از آن برخوردارید را فرامی‌گیرید و به این ترتیب، هوشیاریتان را گسترش می‌دهید تا به اصطلاح به دامان آگاهی که از پیش در وجودتان جاری است، بازگردید.

ذهن‌آگاه بودن، تجسم و تبلور بخشیدن به این هوشیاری و زندگی کردن در راستای حس زنده بودن و سرزندگی است. لزومی ندارد که این فرایند، فرایندی ترسناک باشد. در واقع، وقتی که به‌سادگی توجه نشان دادن را تمرین می‌کنید بیشتر روزهایتان کاملاً عادی و معمولی است؛ زیرا قدرت تحول‌آفرین ذهن‌آگاهی در سادگی آن نهفته است. می‌توانید از تکالیف و جریان‌های روزمرة خود برای تمرکز در لحظة حال بهره ببرید و هستی را تحسین کنید و به‌خاطر آن انگشت حیرت بگزید.

این کتاب دربردارندة بینش‌ها و تمرین‌هایی است که هدفشان ‌کمک به شما برای پرورش دادن ذهن‌آگاهی در همة قلمروهای زندگی ‌است. به‌آرامی و با تمرین روزمره، زندگی را تحسین و با خرد درونی‌ خود پیوند برقرار می‌کنید و قابلیت خود را برای خودتوانمندسازی، رضامندی درونی و تحول بروز می‌دهید.

تمرین‌های ارائه شده در این کتاب، پیرامون تقویت کردن دو حیطة مهم است: خودتوانمندسازی و رضایتمندی فردی.

مقدمه/13

فصل یکم: بعد جسمی/23

فصل دوم: بعد هیجانی/47

فصل سوم: بعد عقلانی/73

فصل چهارم: بعد معنوی/99

فصل پنجم: شغل/125

فصل ششم: شبکه ها/155

نتیجه گیری/181

درباره نویسنده/185


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved